E-book bedrijfscommunicatie voor ondernemers

e book communicatieDit dossier is voor ondernemers die hun bedrijfscommunicatie een kwaliteitsimpuls willen geven. Het bied je handvatten om die kwaliteitsverbetering te realiseren.

Informatie
We beantwoorden vragen als: Hoe maak ik een goede offerte? Wanneer stuur ik een opdrachtbevestiging en wat hoort erin te staan? Hoe schrijf ik een goede brief, of e-mailbericht? Kan ik een overeenkomst zomaar opsturen naar de klant, of moet er een brief bij? Hoe maak ik een goede factuur en aan welke regels moet die factuur voldoen? Wanneer stuur ik een betalingsherinnering of een aanmaning en wanneer geef ik een vordering uit handen? Wat doe ik met een klacht? Wat doe ik als de vader van een van mijn klanten overlijdt, of mijn klant een baby krijgt? Hoe is mijn mondelinge communicatie en past mijn uitstraling bij mijn bedrijf? Bij het handboek ontvang je digitale voorbeelden die je geheel kunt aanpassen aan jouw bedrijf.

Voor wie
Dit dossier is voor de ondernemer die van kwaliteit houdt. De ondernemer die wil dat zijn bedrijf een professionele uitstraling heeft. Het is geschikt voor ondernemers die geen moeite hebben met zelfstandig lesstof doornemen en uitvoeren. Bovendien is het handig als je kunt omgaan met MS WORD en MS Excel. Ben jij een ondernemer die graag zelf alles uitzoekt en zich graag zelf alles eigen maakt? Dan is dit praktische dossier geschikt voor jou. Vind je dat niet zo gemakkelijk? Wil je liever individuele begeleiding in jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op! Je kunt ons inhuren om je op weg te helpen in je eigen bedrijf! We komen langs in je bedrijf, maar we geven ook begeleiding via skype gesprekken.

Hoeveel tijd kost het?
Dat is afhankelijk van waaraan je behoefte hebt. Je kunt het per onderdeel bestuderen, maar wil je het hele dossier bestuderen, dan kost het je gemiddeld 1,5 uur. De sjablonen aanpassen aan jouw bedrijf hoeft niet veel tijd te kosten als je werkt met voorbedrukt briefpapier. Verstuur je veel documenten digitaal, dan heb je enkel een goed logo nodig als jpg.bestand. Je past eenmalig alle documenten aan en slaat ze op als nieuwe sjablonen. De tijd die het je kost is afhankelijk van het aantal documenten dat je standaard in je bedrijf gebruikt.

Jouw voordeel
Dit dossier leert je goed communiceren en corresponderen met je klanten. Je maakt één keer alle bedrijfsdocumenten die nodig zijn in je bedrijf en kunt deze steeds weer als sjabloon opnieuw gebruiken. Dit is een enorme tijdbesparing. Het dossier is ook een naslagwerk en ……niet onbelangrijk……. draagt bij aan de professionele uitstraling van je bedrijf.

Download gratis het e-book "Bedrijfscommunicatie voor ondernemers"